Dr Laura Popescu

Sanătatea în realitate vă privește! Rămâneți sănătoși!

Alimentatie sanatoasa

Invata sa mananci sanatos! Pentru asta trebuie sa urmezi cateva reguli de aur:

1. Nu mergi sa cumperi mancare cand iti este foame!

Vei cumpara haotic, bazat pe impuls si rezultatul este nesanatos. Fa-ti o lista de cumparaturi!

2. Trebuie sa aveti 3 mese principale si 2 gustari.

Ultima masa poate fi mai tarziu de ora 20:00 dar va fi cu cel putin 2 ore inainte de a merge la culcare.

Daca vreti sa slabiti ultima masa principala poate fi doar UN IAURT.

3. Mancarea preparata prin prajit si afumat este cel mai putin recomandata.

4. Mancarea prea fiarta isi pierde din vitamine.

5. Combinatiile alimentare pot potenta absorbtia unor substante necesare organismului sau pot bloca altora.

6. Vegetarienii pot deveni anemici chiar daca mananca spanac, daca il gatesc cu lapte sau smantana.

Calciul din lactate blocheaza absorbtia fierului.

Mancati deci salata de spanac verde!

7. Ouale sunt bune pentru continutul lor in fier dar este suficient 1 ou/saptamana, mai ales daca aveti colesterolul crescut.

8. Carnea rosie si ficatul sunt foarte bune pentru continutul crecut in fier, dar nu uitati sa folositi si zeama de lamaie deasupra pentru a creste absorbtia fierului.

9. Cartofii dietetici sunt cei fierti. Prajirea ii transforma in bombe calorice si creste riscul de obezitate.

10. Exista mai multe diete pe baza doar de fructe si legume, doar de carne sau doar de carne si grasimi. Ele pot fi eficiente doar daca v-au fost prescrise de nutritionist in functie de preferintele si analizele dumneavostra la zi.

2 thoughts on “Alimentatie sanatoasa

  1. Si ce ar fi bine sa “combinam ” in lista de cumparaturi?
    De mult timp am inceput sa ma uit pe etichetele alimentelor pe care le cumpar. Din pacate , mi-ar trebui un ghid/dictionar pentru a pricepe ce “indulcitori”au bagat in acele alimente. Citeam undeva ca sunt folosite aproximativ 15.000 de substante chimice in alimente (coloranți, zaharuri, grasimi, suplimente nutritive, emulsificatori, agenti de ingrosare, stabilizatori, etc.). Intr-unele mezeluri, spre exemplu, cantitatea de carne este sub 50%; adică sunt mai multe elemente chimice adăugate decât elementul de bază propriu-zis. In acest context, cred ca at fi interesant de abordat si o tema de genul: ” Iti recomand sa acorzi atentie unor substante precum ….” ( aspartamul, coloranții artificiali, Acesulfame K (E950), glutamatul monosodic etc.) .

    • Forte bun punctul de vedere.
      O alimentatie sanatoasa nu include mezelurile , alimente care pentru conservare sunt “tunate” sa reziste nefiresc de mult pe raft pana la consum. Prelucrarea termica mai ales prin afumat si utilizarea de amelioratori dau gustul minunat pentru care cadem in pacat si cumparam preparatele. Dar nu sunt sanatoase.
      Altfel spus, preparatele de acest gen , trebuie sa fie “fructul oprit” dupa care tanjim dar in niciun caz nu devine un stil de viata.
      Intoarcerea acasa la gatitul in familie ramane cea mai trainica experienta atat pentru viata fiecarui individ in parte cat si pentru viata de cuplu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s